نمایندگی زیمنس: معرفی انواع CP (کارت ارتباطی) کارت شبکه زیمنس

>نمایندگی زیمنس: معرفی انواع CP (کارت ارتباطی) کارت شبکه زیمنس

ASI یا Actuator Sensor Interface زیمنس

این نوع کارتهای زیمنس از سنسور و عملگرها استفاده میکنند. این نوع از سیستم ، سیستمی برای ارتباط در پایین ترین سطح اتوماسیون میباشد. در این ارتباط میزان دیتا حراکثر 4bit است.

MPI یا Multipoint Interface

نمایندگی زیمنس در ایران: این نوع کارت ها برای ارتباط چند نقطه ای و کاربرد با دامنه کوتاه استفاده میشود. MPI یک ارتباط قابل برنامه ریزی است. برای شبکه با تعداد کمی CPU و تبادل میزان محدودی دیتا ( حداکثر 70Byte ) کاربرد دارد. تمامی CPU ها در S7-300 و S7-400 و نیز PG ها ارتباط MPI دارند و نیازی به نصب مدول جدید MPI روی آنها نیست. اگر کاربر بخواهد توسط PC به MPI ارتباط برقرار کند باید کارت CP مربوط را روی کامپیوتر نصب کند. نمایندگی زیمنس در ایران

PROFIBUS یا  Process field buc

PROFIBUS برای ارسال مقدار متوسطی از داده ( حدود 200byte ) بکار میرود. در CPU های S7 مواردی که در انتهای کد آنها کلمه 2DP آمده است ( مانند 315-2DP یا 412-2DP ) قابلیت این ارتباط را بدون نیاز به مدول اضافی دارند. ولی در سایر موارد برای ایجاد این ارتباط باید کارت CP مربوط در کنار CPU موجود باشد.

Ethernet صنعتی زیمنس ایران

این شبکه برای ارسال سریع مقدار زیادی داده بکار میرود. برای ارتباط PLC یا PC به این شبکه باید کارت CP مربوط روی آن نصب گردد.

 

زیمنس سیماتیک (نمایندگی زیمنس ) با موجودی بالای انبار بهترین قیمت را تضمین می کند