نمایندگی زیمنس: مراحل تعریف سخت افزار PLC توسط HW Config

>نمایندگی زیمنس: مراحل تعریف سخت افزار PLC توسط HW Config

از سری آموزش های نماینده زیمنس:

کلیه مراحل تعریف سخت افزار از طریق HW Config در شکل زیر نشان داده شده است.

در پنجره کاتالوگ بر روی آیکن SIMATIC 300 کلیک کرده تا فهرست المان های مربوط به S7300 نمایش داده شود ، اولین المانی که باید فراخوانی شود یک Rail از شاخه Rack 300 میباشد ، روی پوشه Rack 300 کلیک نمایید تا فهرست رک های موجود نمایش داده شوند ، در S7-300 از یک ریل جهت نصب ماژول ها استفاده می­شود ، پس از جایگذاری Rail پنجره به صورت شکل زیر در می­آید.

 

 

 

پس از انتخاب رک نوبت به انتخاب ماژول ها و قرار دادن آن ها در اسلات مناسب است.

اولین المانی که مورد نیاز است ، یک منبع تغذیه می­باشد. در داخل کاتالوگ آنقدر پیش بروید تا به PS307 2A برسید و آنرا برداشته و در داخل شیار 1 رها نمایید (Drag & Drop).

 

 
نکته : منبع تغذیه های 300 همگی 120/220 ولتی هستند که بسته به جریان آنها به سه دسته 10A , 5A , 2A تقسیم می­شوند. منابع تغذیه نیازی به تنظیمات خاصی که لازم است توسط HW Config انجام شود ، ندارند.
 

 

پس از وارد کردن منبع تغذیه حال نوبت به CPU میرسد. از پوشه CPU ، CPU14 را انتخاب کرده و آن را در داخل شیار 2 قرار میدهیم.

در هنگام وارد کردن CPU به نکات زیر توجه کنید :

1-  CPU هایی که در انتهای کد آنها کلمه 2DP نوشته شده مستقیماً دارای پورت ارتباط با شبکه پروفیباس می­باشند. در موقع وارد کردن آنها در اسلات ، پنجره ای ظاهر می­ شود که می­توان از همین جا با کلیک کردن بر روی New شبکه ارتباطی را مشخص کرد. پس از وارد شدن CPU در اسلات می­بینیم که یک سطر به نام DP در زیر آن ظاهر می­ گردد.

2- CPU های کامپکت (مجتمع) که در انتهای کد آنها حرف (Compact) C نوشته شده هنگام وارد شدن به اسلات در زیر آنها ماژول های متصل به CPU نیز مانند شکل زیر ظاهر می­ گردند. در واقع مجموعه CPU و ماژول های متصل به آن همگی در اسلات دوم قرار می­ گیرند. تنظیم ورودی و خروجی های این بخش نیز شبیه ورودی و خروجی های کارتهای I/O انجام می­شود.

پس از وارد شدن CPU با کلیک کردن بر روی آن پنجره ای که پارامتر های آنرا نمایش می­دهد مانند شکل زیر ظاهر می­گردد:

بسته به نوع CPU ممکن است برخی بخشها موجود نباشند و یا در برخی بخشها گزینه هایی فعال نباشند.

 

زیمنس سیماتیک نمایندگی تجهیزات اتوماسیون زیمنس با بهترین خدمات