نمایندگی زیمنس: بیت های حافظه

>نمایندگی زیمنس: بیت های حافظه

در نمایندگی زیمنس هر بیت از حافظه ، یک بیت از حافظه PLC است که می توان آن را معادل رله داخلی مدار فرمان دانست. این بیت مانند هر بیت حافظه می تواند دو مقدار " 0 " و یا " 1 " را بپذیرد CPU هنگام اجرای برنامه از بیت های حافظه به عنوان دفترچه یادداشت نتایج منطقی یا حالت سیگنال ها استفاده می کند. حافظه ها در برنامه نویسی اتوماسیون صنعتی زیمنس نقش دستیار یا برگ چرک نویس را بازی می کنند ، یعنی مجموعه ای از نتایج اعمال منطقی در آن ها قرار داده می شود.
کلیه بیت های حافظه در بخش سیستمی قرار دارند و همانند ورودی و خروجی ها به دسته های 8بیتی (1بایتی) تقسیم می شوند. آدرس دهی بیت های حافظه شبیه ورودی و خروجی هاست و در صورت نیاز به اطلاعات موجود در بیت حافظه باید آن را از حافظه فراخواند به عنوان نمونه دستور A M 6.2 در برنامه نویسی به زبان STL بیت دوم از بایت ششم حافظه بیتی را فرا می خواند.
یکی از کاربرد های حافظه ها در برنامه هایی می باشد که چندین OR و AND وجود داشته و دستور OR قبل از دستور AND استفاده شده باشد با استفاده از حافظه می توان پرانتز ها را حذف نمود البته با این عمل ممکن است در برخی موارد برنامه مورد نظر طولانی گردد.
همچنین هنگامی که باید قسمتی از برنامه چندین بار تکرار شود ، می توان حاصل آن قسمت را که در حقیقت حاصل چند عمل منطقی است در یک حافظه قرار داد و با این عمل از تکرار آن بخش از برنامه و در نتیجه از طولانی شدن برنامه جلوگیری نمود.