دستور NOT نمایندگی زیمنس

>دستور NOT نمایندگی زیمنس

در نمایندگی زیمنس دستور NOT مقدار RLO را معکوس (مکمل) می کند. در واقع این دستور منطق حرکت فرمان ها و علائم را معکوس می نماید. به عنوان مثال در نرمایش نردبانی هنگامی که به اتصال NOT می رسیم در صورتی که در سمت چپ اتصال فرمان 1 موجود باشد ، در سمت راست آن فرمان صفر برقرار می شود و بالعکس.
فرمت دستور NOT :    NOT    
 همانگونه که در شکل زیر مشاهده می شود ورودی I 0.0 پس از رسیدن به دستور NOT معکوس می شود یعنی با وجود اینکه ورودی I 0.0 از نوع در حالت عادی باز می باشد ولی با توجه به وجود دستور NOT خروجی روشن می شود و با یک شدن ورودی ، خروجی خاموش می شود ، در واقع دستور NOT کنتاکت ورودی را به کنتاکت در حالت عادی بسته تبدیل کرده است.

 

دستور NOT نمایندگی زیمنس 1

 

توجه شود که در اتوماسیون صنعتی زیمنس دستور NOT مقدار RLO را عکس می کند بدین معنی که در صورت استفاده از دو ورودی N.O نیز باز خروجی مقدار یک را به خود می گرفت.

 

دستور NOT نمایندگی زیمنس 2

 

استفاده از Network
در نرم افزار Simatic Manager نمایندگی زیمنس امکان قرار دادن نوشتن چندین دستور برنامه مربوط به چندین مصرف کننده در یک قسمت وجود ندارد. برنامه کاربر با توجه به حجم برنامه باید به Network های مختلف تقسیم شود. یکی از مزایای استفاده از Network در برنامه نویسی عیب یابی سریع تر و راحت تر می باشد.