پیچیدگی Master و Slave و نحوه کار ابزار های پیکربندی در اتوماسیون صنعتی زیمنس

>پیچیدگی Master و Slave و نحوه کار ابزار های پیکربندی در اتوماسیون صنعتی زیمنس

پیچیدگی Master و Slave در اتوماسیون صنعتی زیمنس

در نمایندگی زیمنس یک دستگاه Slave با استفاده از یکسری پارامترهای ساختاری اطلاعات قابل دسترس برای Master ایجاد می نماید. اما معمولا Master پارامترهای زیر را تنظیم می کند.

یک Master باید پایگاه اطلاعاتی از پارامترهای ساختاری داشته باشد و همه ترافیک شبکه را مدیریت کند.این نشان می دهد که یک Master ده برابر پیچیده تر از Slave است .بایستی کلیه کارهای ارتباطی پایه را پشتیبانی کند همچنین بایدد یک نرم افزار پیکربندی داشته باشد. این نرم افزار داده های شبکه را ترسیم می کند.

آنچه در این شکل می بینید یک شبکه Profibus است. Master در بالای صفحه سمت چپ است و دستگاه های Slave در پایین آن قرار دارند.در این مثال نرم افزار پیکربندی (Hilscher,s Sycone) پارامترهای تعدادی از ایستگاه ها را مانند: میزان سرعت انتقال، اندازه بسته ها،زمان خروجی ها و انواع پیغام را تنظیم می کند.

 

ابزارهای پیکربندی چه کارهایی انجام می دهند؟

ابزارهای پیکربندی ارتباطات بین Master و دستگاهها، ایستگاهها،اندازه پیغام ،زمانبندیپیغام و پارامترها را برقرار می کند.این پارامترها در بانک اطلاعاتی ذخیره می شود که در صورت نیاز می توان آن ها را بعدا تغییر داد و معمولا عملیات تشخیصی انجام می دهد و می تواند اطلاعات شبکه را دستی ویرایش کند.Sycon یک بسته نرم افزاری است که شبکه های: CANopen، Control Net، Device Net، Profibus را پیکربندی می کند.
چه توان عملیاتی شما انتظار دارید؟


توان عملیاتی یکی از چیزهایی است که طرح شما نیاز دارد. هرکسی که شبکه نصب میکند اختلاف بین اینکه ابزارها چگونه باید کار کنند و اینکه ابزار چگونه کار انجام می دهد را می داند. اما اغلب دستگاهها نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند .در اینجا یکسری مشکلات در ارتباط با شبکه ها وجود دارد، برای مثال این حقیقت که ویژگی هایی هستند که فقط توسط برخی دستگاههای شبکه ای پشتیبانی می شوند و نه همه آن ها و ممکن است شما را مجبور به استفاده از یک تقسیم کننده ویژگی های استاندارد کند که مناسب کاربرد شما باشد.در کل مشکلاتی در این زمینه می تواند همه شبکه را غیرفعال کند،همچنین تشخیص فیزیکی محل عیب در شبکه مشکل می شود. در این راستا ابزارهای پیکربندی مناسب بهترین راه حل برای سازماندهی این مشکلات هستند.(کارگاه شبکه Device Net).یک ابزار پیکربندی اختصاصی است که یک شبکه را با سرعت عیب یابی می نماید. در شبکه CAN مشابه آن ابزار Peak است و در Profibus ابزار دستی  COM soft. محصولات زیادی از جمله FIuk برای  Ethernet در دسترس هستند.