نمایندگی زیمنس: جداسازی سطح ولتاژ و اصول شبکه ای کردن در اتوماسیون صنعتی زیمنس

>نمایندگی زیمنس: جداسازی سطح ولتاژ و اصول شبکه ای کردن در اتوماسیون صنعتی زیمنس

جداسازی سطح ولتاژ در پی ال سی های زیمنس

در نمایندگی زیمنس و بقیه سیستم های کنترلی شما مطمئنا نیازی به یک ژنراتور پیشرفته جهت خسارت زدن به دستگاههای الکترونیکی ندارید زیرا هر Chip ارتباطی مخصوصا در یک محیط  صنعتی نسبت به نوسانات سطح ولتاژ آسیب پذیر است.اتصال دهنده ها توسط منابع ولتاژ مختلف که زمین هم نشده باشد،الکتریسیته ساکن،نویز ناشی از موتورها و راه اندازها و امواج رادیویی آسیب پذیرند.یک مدار القایی که نا خودآگاه از جریان قطع می شود یا یک تخلیه الکتریسیته ساکن می تواند هزار ولت در یک میلی ثانیه شک ایجاد نماید. در اتوماسیون صنعتی زیمنس این نوسانات می تواند اتصالات ترانزیستوری را فورا از بین ببرد.اجزا فعال در شبکه باید از اختلالات الکتریکی جدا شوند هر ایستگاهی در شبکه به ولتاژ ایزوله نیاز دارد که معمولا از ایزولاتورها و ترانسفرماتورها استفاده می کنند. هدف اجتناب از جریانات تولید شده توسط اختلاف پتانسیل است. میزان ولتاژ بالا مستلزم اجزا بزرگتر با فاصله های بیشتر بین عناصر است.این مدار جهت بافر کردن یک کنترل کننده CAN بکار می رود.

 

نمایندگی زیمنس جداسازی سطح ولتاژ و اصول شبکه ای کردن در اتوماسیون صنعتی زیمنس 1


مشخصه ویژه ای جهت انتخاب CAN برای این مدار نیست بلکه شبکه های دیگر نیز مشابه این مدارات ضربگیر را دارند. تنها Ethernet  قطعات زیر جایگزین دارند:تقویت کننده با یک PHY جایگزین می شود که بافرینگ داده ای را نیز علاوه بر بافرینگ الکتریکی انجام می دهد و ایزوله کننده نوری با ترانسفرمر که هر دو عمل مشابهی انجام میدهند.

 

اصول شبکه ای کردن
در توسعه یک شبکه، فرصتهای از دست رفته اجتنای ناپذیرند مگر اینکه شما روشی برای پشتیبانی بیشتر از یک شبکه،بدون طی چرخه های توسعه طولانی برای طرح خود داشته باشید.محصولات اطلاعاتی اندکی هستند که تنها با یک نوع شبکه عمل می کنند و 90% مشتری ها را راضی نگه داشته اند. در برخی موارد استفاده از Ethernet به تنهایی کافی اسن ولی اصولی نیست.بهترین شیوه چیست؟فاکتورهای: اندازه،زمان فروش،قیمت..
 

نمایندگی زیمنس جداسازی سطح ولتاژ و اصول شبکه ای کردن در اتوماسیون صنعتی زیمنس 2


در محصولات زیمنس یک شیوه استفاده از Gateway است هرچند که قیمت بالایی دارند ولی کاربردی هستند. استفاده از Plug-in9 برای کاربردهای کوچک  تا متوسط که می توانند به سرعت اجرا شوند و یا استفاده از Chip ها در کاربردهای بزرگ که باعث صرفه جویی در هزینه می شوند.