رابط های کامپیوتری و ارتباط آن ها با پی ال سی های زیمنس

>رابط های کامپیوتری و ارتباط آن ها با پی ال سی های زیمنس

رابط های کامپیوتری

در نمایندگی زیمنس اگر طرح شما برپایه کامپیوتر است بنابراین سریعترین وآسانترین روش اتصال آن به شبکه استفاده از یک کارت است.این دستگاهها برای تقریبا هر شبکه قابل تصوری از محصولات مختلف در دسترس هستند. کارت Profibus PCI نمایندگی زیمنس که اتصال دهنده BD9 در قسمت بالا چپ قرار دارد که یک اتصال دهنده Profibus است و در قسمت پایین کارت پورت سریال است که می تواند برای عیب یابی و پیکربندی زمانی که کارت در یک کامپیوتر بدون Windows است بکار رود.همه عملیات  پروتکل Profibus در کمترین زمان توسط یک پردازنده 186 مدیریت می شود.اگر تصمیم به استفاده از کارت کامپیوتری دارید اولین قدم یافتن یک رابط نرم افزاری است 10(API) اگر کارت شما یک راه انداز برای سیستم عامل دارد آنرا نصب کنید،سپس می توانید با استفاده از احضار توابع برنامه هایی در C و C++ برای دستیابی به شبکه بنویسید .یکی از مشکلات استفاده از رابطهای نرم افزاری احتیاج به راه اندازهای جدید برای پشتیبانی از اجزا سخت افزاری جدید است.


استفاده ازیک رابط عمومی برای همه مسیرهای ارتباطی

در صورتیکه شما یک سازنده دستگاه (OEM) باشید چگونه می توانید یک برنامه کنترلی یا یک دستگاه را به Fieldbusهای چندگانه بدون صرف سالها کدنویسی ارتباط دهید؟چگونه یک تقسیم کننده عمومی برای همه این مسیرهای ارتباطی می یابید؟این مشکل اساسی برای OEM بود.
یک راه حل:تعریف یک API مشترک است که همه مکانیزمهای ارتباطی ناهمخوان را در یک حافظه مشترک فشرده کند.شما می توانید یک رابط مشترک به همه BUSها اضافه کنید.

 

Gateway ها یک روش سریع برای ارتباط

در اتوماسیون صنعتی زیمنس یک Gateway اطلاعات را از یک نوع شبکه به شبکه های دیگر تبدیل می کند.هرچند که گران هستند ولی در خیلی مواقع چاره ساز هستند. مواقع زیادی خواسته اید که یک دستگاه را به شبکه Fieldbus اتصال بدهید. ولی دستگاه فقط یک پورت RS-485 و RS-232 دارد.آیا چاره ای هست؟ در این موارد یک Gateway  مبدل پورت سریال به Fieldbus اتصال فوری را برقرار می کند. مبدلهای پروتکلی معمولا شامل یک ابزار پیکربندی هستند که پارامترهای ارتباطی بین دو قسمت را برقرار می کنند.  

 

رابط های کامپیوتری و ارتباط آن ها با پی ال سی های زیمنس 1


این شکل نشان می دهد که یک دستگاه می تواند بوسیله پورت سریال به یک شبکه صنعتی دیگر متصل شود.


استفاده از Chip های مجتمع

قدم بعدی در کاهش هزینه برای محصولات بزرگ ترکیب یک شبکه با یک پردازنده یا برخی دستگاههای جانبی مانند بردهای کامپیوتری است.شرکتهای Motorola و Netsilicon پیشنهاد دادند که میکروپردازنده ها با Ethernet و CAN ترکیب شوند.