آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس قسمت 20: تنظیم پارامتر PS پی ال سی S71500 زیمنس

>آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس قسمت 20: تنظیم پارامتر PS پی ال سی S71500 زیمنس

نمایندگی زیمنس ایران 

نمایندگی زیمنس در نظر دارد تمامی آموزش های محصولات زیمنس را به صورت رایگان در دسترس شما قرار دهد. با شما هستیم از قسمت 20 از سری آموزش های پی ال سی S71500 زیمنس با موضوع تنظیم پارامتر ماژول PS. در قسمت پیشین هم تنظیم پارامتر CPU را مفصل توضیح داده ایم حتما مطالعه نمایید.

 

تنظیم پارامترهای ماژول PS

در این بخش به بررسی پارامترهای یک نمونه ماژول PS و نحوه تنظیم آن ها در نرم افزار STEP 7 می پردازیم. به عنوان نمونه، زبانه Properties مربوط به یک ماژول PS 60W 120/230V AC/DC نشان داده شده است که در ادامه، برخی از تنظیمات مهم مربوط به این ماژول بررسی می شوند.

 

تنظیم پارامترهای ماژول PS: گزینه Module parameters

در این قسمت تنها یک گزینه با نام General وجود دارد. با ورود به قسمت General، می توان تنظیمات مربوط به مقایسه ماژول پیکربندی شده در نرم افزار و ماژول واقعی موجود روی ریل را انجام داد. این گزینه برای تمام اجزای سیستم اتوماسیون S7-1500 از جمله ماژول PS، CPU، ماژول های IO و . . . وجود دارد و تنظیمات مربوط به آن نیز برای همه ماژول ها یکسان است.

 

زیمنس سیماتیک نمایندگی زیمنس ایران - آموزش پی ال سی S7-1500 زیمنس

 

در بخش General، یک منوی گشودنی با نام Comparison preset to acatual module وجود دارد که دارای گزینه‌های زیر است:

  • From CPU: این گزینه به طور پیش فرض برای ماژول PS فعال می باشد و به این معنی است که تنظیمات مربوط به مقایسه ماژول پیکربندی شده و ماژول موجود برای CPU، به این ماژول نیز اعمال می شود.
  • Startup CPU only if compatible: اگر این گزینه انتخاب شود، CPU تنها در صورتی راه اندازی می شود که ماژول PS پیکربندی شده و ماژول PS موجود، با یکدیگر سازگار باشند.
  • Startup CPU even if mismatch: با انتخاب این گزینه، CPU حتی در صورتی که ماژول PS پیکربندی شده در نرم افزار و ماژول PS موجود روی ریل تفاوت هایی با هم داشته باشند، راه اندازی می شود.

 

تنظیم پارامترهای ماژول PS: گزینه PS 60W 120/230V AC/DC

این قسمت، شامل بخش های زیر می باشد:

1- General: در این قسمت، اطلاعات عمومی ماژول PS، مثلاً نام آن، نمایش داده می شود.

 

2- Diagnostics: این گزینه مربوط به فعالسازی امکانات عیب‌یابی ماژول PS می باشد. در این قسمت گزینه های زیر وجود دارند:

  • Supply voltage monitoring: با فعالسازی این گزینه، امکانات عیب یابی در صورت بروز حالت های زیر تحریک خواهند شد:
  • اگر کانکتور منبع تغذیه برای تامین ولتاژ ورودی ماژول PS، به طور صحیح نصب نشده باشد.
  • اگر ولتاژ تغذیه ورودی ماژول PS قطع شود یا وجود نداشه باشد.
  • Switch position off: اگر این گزینه فعال شود، امکانات عیب یابی در زمانی که دکمه قطع و وصل ماژول، در موقعیت قطع (OFF) باشد، تحریک خواهند شد.

 

3- Hardware identifier: در این قسمت، شناسه سخت افزاری ماژول PS نمایش داده می شود.

نکته: تمام اجزای سیستم اتوماسیون S7-1500 از جمله ماژول PS، دارای یک شناسه سخت افزاری می باشند که از آن در مواردی مانند عیب یابی استفاده می شود.

 

نمایندگی زیمنس - تنظیم پارامتر PS

 

4- Power segment overview: در این بخش، مطابق شکل 50-2 نمایشی کلی از Power segment مربوط به این ماژول و ماژول هایی که توسط این ماژول PS تغذیه شده اند، نمایش داده می شود. مطالب این قسمت مانند مطالب گفته شده برای CPU است و از توضیح مجدد آن صرف نظر می کنیم.

 

نمایندگی زیمنس - پی ال سی S71500 زیمنس