آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس قسمت 18: تعویض اجزای PLC CPU 1500 زیمنس

>آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس قسمت 18: تعویض اجزای PLC CPU 1500 زیمنس

نمایندگی زیمنس ایران و تعویض اجزای سیستم اتوماسیون

نمایندگی زیمنس، زیمنس سیماتیک برای کاربرانی که علاقمند هستند تا پی ال سی S71500 زیمنس را آموزش ببینند به صورت رایگان بر روی سایت زیمنس سیماتیک در بخش مقالات درج شده است. در بخش اول شما را به سیستم اتوماسیون آشنا کرده ایم. فصل جدید را آغاز نموده ایم و هدف ما پیکربندی سخت افزار سیستم اتوماسیون S71500 می باشد. در قسمت 18 از آموزش نحوه پیکر بندی اجزای پی ال سی S71500 زیمنس را مفصل بیان نموده ایم. هم اکنون در مورد مبحث تعویض اجزای اتوماسیون صنعتی PLC S71500 زیمنس صحبت میکنیم. با زیمنس ایران ما همراه باشید. 

 

تعویض اجزای سیستم اتوماسیون

در صورتی که نیاز باشد اجزا و ماژول های سیستم اتوماسیون S7-1500 تعویض شوند، گزینه های مختلفی در دسترس کاربر قرار می گیرند که ساده ترین آن ها، استفاده از گزینه Change device می باشد.

در ادامه روش استفاده از گزینه  Change device، برای تعویض یک CPU موجود بر روی ریل با یک CPU دیگر توضیح داده می شود. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

1. مطابق شکل زیر، روی CPU فعلی که روی ریل قرار دارد، کلیک راست نمایید و سپس از منوی باز شده، گزینه Change device را انتخاب نمایید تا پنجره ای با همین نام مطابق شکل برای شما نمایش داده شود. 

 

زیمنس سیماتیک - نمایندگی زیمنس ایران

 

2. در این پنجره و در قسمت Current device، CPU فعلی و مشخصات آن، از قبیل مدل CPU ، شماره سفارشی ، و نسخه آن نمایش داده می شود. برای انتخاب CPU جدید، از نمودار درختی موجود در سمت راست این پنجره و از زیر مجموعه گزینه Controllers، روی CPU جدید کلیک و آن را انتخاب کنید. سپس روی دکمه ok کلیک نمایید. توجه کنید در صورت انتخاب CPU جدید، مشخصات آن در قسمت New device نشان داده می شوند.

پس از کلیک روی گزینه ok ، CPU جدید (CPU 1518-4 PN/DP) جایگزین CPU قبلی (CPU 1516-3 PN/DP) می شود و روی اسلات شماره 1 قرار می گیرد.