پی ال سی چیست؟ ( ارائه شده توسط نمایندگی زیمنس)

>پی ال سی چیست؟ ( ارائه شده توسط نمایندگی زیمنس)

PLC مخفف عبارت  Programmable Logic Controllerمیباشد. امروزه کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر جزء جدایی ناپذیر سیستم های صنعتی قلمداد میشوند و وظیفه ی آنها نظارت، کنترل و مانیتورینگ فرآیند های صنعتی میباشد . در این راستا شرکت SIEMENS آلمان به عنوان یکی از بزرگترین پیشگامان صنایع الکترونیک و ابزار دقیق در جهان چندین دهه از فعالیت شرکت خود را در راستای تولید و عرضه ی PLC ها متمرکز نموده و بدین ترتیب توانسته است در میان انبوه شرکت های سازنده PLC در جهان خود را به عنوان یکی از برترین فعالان این عرصه معرفی نماید .

حضور پر فروغ  نمایندگی زیمنس تهران ومحصولات این شرکت در صنایع کشورمان و اشتیاق خیل عظیم کارشناسان و متخصصان صنعتی برای آشنایی هرچه بیشتر با توانمندی های PLC های شرکت SIEMENS  سیماتیک از یک طرف و نبود مرجع کاربردی ، مناسب و کامل از طرف دیگر این شرکت را برآن داشت که تجارب صنعتی و آموزشی خود را بکار گرفته و این مقالات را ارائه دهد .

در این مقالات به تشریح سخت افزار و نرم افزار سه خانواده مهم و کاربردی PLC های شرکت سیماتک زیمنس  SIEMENS با نام های S7 300،S7 400 و مینی پی ال سی LOGO پرداخته میشود . با وجود دامنه ی وسیعی از CPU های با قابلیت پردازش بالا ، کارتهای شبکه و کارت های FM ، سری S7 یکی از کاملترین PLC های ماژولار به حساب می­آید . علاوه بر قابلیت اجرای کنترل به بهترین شیوه ، این سری قابلیت قرار گرفتن و برقراری ارتباط با شبکه های هوشمندی همچون Ethernet ، Modbus ، Profibus-DP و همچنین CAN را دارا میباشند . این PLC ها قابلیت پذیرش تا 5000 ورودی / خروجی را دارند .