انواع فانکشن ماژول های FM در اتوماسیون صنعتی زیمنس

>انواع فانکشن ماژول های FM در اتوماسیون صنعتی زیمنس

در S7-300 فانکشن ماژول های اتوماسیون زیمنس مختلفی وجود دارند که به برخی از آنها اشاره می­گردد.

(Counter Module) FM 350-1

این ماژول کانتر یک کاناله ای است که برای شمارش های ساده بکار می­رود. انکدر های افزایشی (Incremental) را می­توان مستقیماً به این ماژول ها متصل کرد ، این ماژول قادر است پالس هایی را از انکدر با فرکانس ماکزیمم 500khz دریافت کند. FM350-1 دارای مد های کاری مختلف است مانند مد شمارش مداوم ،مد شمارش پریودیک و مد شمارش یک نوبته.

(Counter Module) FM 350-2

این ماژول کانتر 8 کاناله ای است که برای شمارش های یونیورسال بکار می­رود. می­تواند به انکدر های افزایشی (Incremental) متصل گردد و پالس هایی با فرکانس ماکزیمم 10khz از آنها بگیرد. همچنین می­تواند به برخی سنسور های خاص با فرکانس سیگنال حداکثر 20khz وصل شود.

(Position Module) FM 351

این ماژول برای کنترل موقعیت تراورس های سریع و درایو های لرزشی بکار می­رود دارای 4 خروجی دیجیتال برای کنترل موتور بوده و موتور می­تواند توسط کنتاکتور یا درایو تغذیه شود. این ماژول موقعیت را در دو محور کنترل می­کند.

 

 

انواع فانکشن ماژول های FM1

فروش انواع PLC های زیمنس با کیفیت و با قیمت مناسب

(Position Module) FM 353

این ماژول برای کنترل موقعیت موتور های پله ای بکار می­رود.

(Position Module) FM 354

این ماژول برای کنترل موقعیت سروموتور ها بکار می­رود.

(Electronic Can Controller) FM 352

 این ماژول برای Can Control بکار می­رود. سرعتش خیلی بالاست. موقعیت را از طریق سنسور ها که به ورودی آن متصل هستند دریافت می­کند سپس فرمان های لازم را برای کنترل ماشین می­فرستد. از کاربرد های آن می­توان به نوار نقاله ای که قطعات روی آن حرکت کرده و در جلوی ماشین دریل یا سنگ قرار می­گیرند نام برد.

انواع فانکشن ماژول های FM2

(Closed Loop Controller) FM 355
این ماژول یک لوپ کنترلر 4 کاناله است که می تواند برای کنترل فشار و دما بکار رود. اگر بصورت Continues Control تنظیم شود از 4 خروجی دیجیتال آن بکار برده می شود.