آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس قسمت 38: باز گردانی اطلاعات پانل اپراتوری

>آموزش PLC S7-1500 نمایندگی زیمنس قسمت 38: باز گردانی اطلاعات پانل اپراتوری

نمایندگی زیمنس و باز گردانی اطلاعات 

با بازگردانی اطلاعات (Restore)، محتویات فایل پشتیبان از حافظه خارجی، برای مثال USB Disk، به حافظه داخلی دستگاه HMI کپی می شود و سپس دستگاه HMI ری استارت می گردد. 

نکته! در طول این فرآیند، همه اطلاعات روی دستگاه HMI حذف می شوند. بنابراین توصیه می شود در صورت نیاز، قبل از انجام عملیات باز گردانی، از اطلاعات دستگاه HMI فایل فایل پشتیبان تهیه کنید. 

پیش از شروع عملیات بازگردانی، باید حافظه خارجی ای که فایل پشتیبان داخل آن قرار دارد، در دستگاه HMI وارد شده باشد. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

1. مطابق مطالب بیان شده برای انجام عملیات پشتیبان گیری، وارد پنجره Backup/Restore شوید و روی دکمه Backup/Restore کلیک کنید. 

 

نمایندگی زیمنس - آموزش پی ال سی S7-1500 زیمنس - کنترل پنل HMI - باز گردانی ااطلاعات

 

2. در این پنجره زبانه Restore را انتخاب کنید. در این حالت، فایل های پشتیبان موجود در حافظه خارجی، در کادر نشان داده می شوند. 

3. فایل پشتیبان را انتخاب کنید و با استفاده از دکمه Restore، فرآیند بازگردانی اطلاعات را شروع نمایید. با شروع این عملیات، محتویات فایل پشتیبان انتخاب شده مورد بررسی قرار می گیرند. 

4. بعد از انجام موفقیت آمیز عملیات، پیغامی مبنی بر اینکه اطلاعات از حافظه داخلی برداشته شدند، نمایش داده می شود. 

5. اکنون حافظه داخلی پاک شده است و محتویات فایل پشتیبان در حافظه داخلی کپی شده اند. 

6. بعد از اتمام موفق عمل بازگردانی، پیغامی مبنی بر برداشتن حافظه خارجی و ری استارت کردن دستگاه HMI ظاهر خواهد شد. در این مرحله حافظه خارجی را جدا و پیغام مذکور را تایید کنید تا دستگاه HMI دی استارت شود. 

 

نکته! بعد از انجام عمل بازگردانی، ممکن است به کالیبره سازی مجدد صفحه لمسی نیاز داشته باشید. در این صورت مطابق مطالب بیان شده، اقدامات لازم را انجام دهید.