نمایندگی زیمنس: بخش های مهم در تعریف CPU های زیمنس در HW Config

>نمایندگی زیمنس: بخش های مهم در تعریف CPU های زیمنس در HW Config
در ادامه مقاله قبلی ارائه شده توسط نمایندگی زیمنس به معرفی بخش های مهم در تعریف CPU های زیمنس در HW Config می پردازیم:
General : در این بخش یکسری اطلاعات کلی راجع به CPU ارائه شده است. تنها تنظیمی که در این بخش میتوان انجام داد در قسمت Interface است. در این قسمت آدرس MPI مربوط به CPU آمده است.

MPI یا Multi point Interface یکی از انواع شبکه های SIMATIC است در اینجا همین قدر ذکر می کنیم که پورت MPI روی CPU که عمدتاً در ارتباط با PG یا PC استفاده می شود. دارای آدرس است، این آدرس بصورت پیش فرض 2 میباشد و نیازی به تغییر آن نیست با این وجود کاربر در صورت تمایل میتواند آدرس و همچنین سایر ویژگیهای مربوط به MPI را از همین قسمت تغییر دهد.

اتوماسیون زیمنس فقط در نمایندگی زیمنس (زیمنس سیماتیک)


Cycle/clock Memory : در این قسمت دو گزینه برای تنظیم زمان سیکل اسکن به شرح زیر وجود دارد:

1- Scan Cycle Monitoring Time
بطور پیش فرض زمان سیکل اسکن داده شده است. در حالت معمول نیازی به تغییر این عدد نیست مگر آنکه بدلیلی در حین پردازش سیکل اسکن از 150 ms بیشتر گردد در اینصورت PLC به مد STOP می رود و برای جلوگیری از آن باید این زمان را بیشتر کرد. از علت هایی که می تواند منجر به افزایش زیاد سیکل اسکن شود فراخوانی برنامه های وقفه بطور همزمان است.

2- Minimum Scan Cycle Time
این گزینه برای CPU های سری S7-400 و برخی CPU های 300 مانند 318 قابل انتخاب است ، بطور پیش فرض این زمان صفر است و میتوان به آن مقدار داد که در اینصورت اگر در حین پردازش سیکل اسکن زودتر از زمان مینیمم تعیین شده تمام شود به اندازه زمان باقی مانده صبر کرده و سیکل جدید را شروع می کند. در حالت معمول نیازی به تغییر این پارامتر نمی باشد.


جهت مشاوره با کارشناسان زیمنس سیماتیک (نمایندگی زیمنس ایران) کافیست با تلفن 02136610143 تماس حاصل فرمایید.