نمایندگی زیمنس: ادوات جانبی و ماژول های ارتباطی پی ال سی LOGO زیمنس

>نمایندگی زیمنس: ادوات جانبی و ماژول های ارتباطی پی ال سی LOGO زیمنس

در این قسمت از آموزش های نمایندگی زیمنس به بررسی ادوات حانبی پی ال سی لوگو زیمنس مانند کارتهای افزایشی، AM2PT100 و ... و همینطور ماژول های ارتباطی این PLC زیمنس را بررسی کرده و انواع آن مانند LOGO Contact، ماژول EIB/KNX و ... همراه توضیحات برای شما ارائه کرده ایم.

 

ادوات جانبی پی ال سی LOGO زیمنس

کارتهای افزایشی پی ال سی LOGO زیمنس

در پی ال سی LOGO زیمنس این کارت ها در صورت نیاز به ورودی/خروجی های بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.این نکته را در نظر بگیرید که هر LOGO تنها با ماژول های هم ولتاژ خود قابلیت Expand شدن را داراست.
این جدول نمونه های مختلف این ماژول را نشان می دهد.

 

نمایندگی زیمنس ادوات جانبی و ماژول های ارتباطی پی ال سی LOGO زیمنس 1

 

کارتهای افزایشی شامل دو مدل زیر می باشند:

  1. کارتهای ورودی/خروجی
  2. کارتهای شبکه

 

الف)کارتهای دیجیتال

کارت های دیجیتال دارای دو مدل می باشد:

  1. مدل DM  (کارتهای دیجیتال دارای 4 ورودی و 4 خروجی)
  2. مدل DM16 (کارتهای دیجیتال دارای 8 ورودی و 8 خروجی)

 

ب)کارتهای آنالوگی

کارتهای آنالوگ به سه دسته AM2PT100,AM2,AM2AQ تقسیم می شوند.تغذیه کارت AM2PT100 از نوع 12/24V DC وکارت AM2AQ ، 24V DC می باشد . در ضمن هر سه مدل دارای 2 کانال ورودی و خروجی با دقت 10Bit می باشند.

 

سنسور اندازه گیری حرارت AM2PT100 پی ال سی LOGO زیمنس

سنسورهای PT100 به منظور اندازه گیری حرارتی مورد استفاده قرار  میگرند محدوده اندازه گیری این سنسورها بین -50…200 درجه سیلسیوس  و یا  -58…392 درجه فارنهایت می باشد که اتصال ترموکوبل به دو سر آن توسط دو یا سه سیم صورت می گیرد.
AM2 این ماژول به تغذیه 12/24 DC کارکرده و دارای دو ورودی می باشد.سنسورهای با خروجی 0-10V و یا 0-20mA را می توان به ورودی پی ال سی LOGO زیمنس نصب کرد. در صورتیکه ورودی از نوع جریان باشد از پایه های M1(منفی)   و L1(مثبت)  ویا L2,M2استفاده می شود ودر صورتیکه ورودی از نوع ولتاژ باشد از پایه های M1(منفی) و U1(مثبت)  یا U2,M2 استفاده شود.

 

AM2AQ

AM2AQ داراری دو خروجی با ولتاژ 0-10V می باشدو همچنین از پایه های M1(منفی)  و U1(مثبت) برای اتصال آن استفاده می شود.

 

ماژول های ارتباطی


ماژول EIB/KNX پی ال سی LOGO زیمنس

برای اتصال LOGO به شبکه EIB می توان از ماژول ارتباطی EIB/KNX استفاده نمود.این کارت به راحتی به ماژول اصلی LOGO متصل می شود. ولتاژ تغذیه ماژول ارتباطی 24DC است این ماژول با تغییر فرمت اطلاعات EIB امکان ارتباط LOGO را برای سیستم به عنوان یک نود NOD امکان پذیر می سازد. در ضمن این ماژول به ولتاژ 24 VDC کار می کند. AS-INTERFACE  این ماژول دارای 4 ورودی و 4 خروجی دیجیتال می باشد و برای اتصال LOGO به شبکه AS-INTERFACE مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت LOGO به عنوان یک SLAVE هوشمند در شبکه AS-I قرار میگیرد این شبکه در سطح قطعات فیلد بکار می رود.

 

LOGO CONTACT

ماژول کلیدزنی LOGO CONTACT برای اتصال مستقیم به بارهای مقاومتی تا 20A و موتورهایی تا 4KW مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های آن می توان به عدم وجود نویز ناخواسته و نصب و سیم بندی ساده اشاره کرد. در ضمن ولتاژ تغذیه این ماژول 24DC و یا 230V AC می باشد.

 

ماژول تغذیه

داراری دو مدل با توان مختلف می باشد که در شکل زیر مشاهده می کنید.

 

نمایندگی زیمنس ادوات جانبی و ماژول های ارتباطی پی ال سی LOGO زیمنس 2

 

این ماژول علاوه بر Expand شدن به پی ال سی LOGO زیمنس در موارد دیگر نیز به عنوان منبع تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قطعات جانبی پی ال سی LOGO زیمنس

کارتهای حافظه در پی ال سی LOGO زیمنس

کارت حافظه زرد رنگ:این کارت قابلیت خواندن و نوشتن و حفظ برنامه در هنگام قطع برق را دارا می باشد.

کارت حافظه قرمز رنگ:این کارت حافظه تنها قابلیت خواندن برنامه را داشته و قابلیت حفظ برنامه در هنگام قطع برق را نیز دارا می باشد.

 

کابل PC، اتصال PLC زیمنس به انواع دستگاه ها

برای اتصال LOGO به پورت COM و جهت انتقال برنامه از پورت LOGO به PC و یا برعکس مورد استفاده قرار  میگیرد.

 

همینطور شما می توانید از مقاله معرفی پی ال سی LOGO زیمنس و ماژول های اصلی آن توسط نمایندگی زیمنس نیز استفاده کرده و اطالاعات اولیه و کلی پی ال سی LOGO زیمنس را مشاهده کنید.